Jóllehet a Kodiaq RS világpremierje csak októberben lesz a Párizsi Autószalonon, azért megfuttatták a Nordschleifén.
Az RS kivitelű Skodák a vezetési élmény kihangsúlyozására készülnek, nem csoda, hogy a kocsi 235/45 R20 méretű Continental ContiSportContact abroncsokon gyürkőzött neki a Nürburgring legendás Nordschleifének, ahol olyan legendás szakaszok várták, mint a Fuchsröhre, Schwedenkreuz és a Karussell. Ezek jól ismertek az autósport-rajongói körében, hiszen egyetlen más pálya sem bizonyul ilyen nehéznek, s egyik sem terhel embert és gépet ennyire a határokig, mint az Eifel-vidék 20,832 kilométeres aszfaltcsíkja.
A Kodiaq RS mindenesetre kiállta a „Zöld Pokol” próbáját és 9:29,84 perces idővel a hétüléses SUV-modellek közül a leggyorsabb Nordschleife-kört teljesítette.
A sikerhez persze kellett az új 2.0 BiTDI motor 239 lóerős teljesítménye, amit a dinamikus vonóerő-karakterisztikája mellett az alacsony fordulatszám-tartományokon is közvetlen gázadási reakciók jellemeznek. A turbódízel kizárólag az RS számára fenntartott motorváltozatként szerepel a Kodiaq kínálatában, és a Dynamic Sound Boost funkciónak köszönhetően a nyomatékgazdag motor ereje még közvetlenebbül érzékelhető. Menetprofil-választással (Driving Mode Select) kiegészített adaptív futóművével (DCC) és progresszív kormányzásával az összkerékhajtású modell a legjobb adottságokkal rendelkezett a Nordschleife-körrekordhoz.