Manapság minden autógyártó igyekszik a tömegmodelljeibe kis hengerűrtartalmú, agyonturbózott motort rakni, hogy a teljes modellpaletta károsanyag kibocsátási átlaga az EU által megadott felső határ alatt legyen. Tehát építenek néhányszáz nagytüdejű benzinfalót, de a kisebb modellekben pörgetett kicsi motor van. Jó példa erre az Audi A3 a maga háromhengeres egyliteresével.
De az őrület nem ma kezdődött. Erre jó példa a British Racing Motors (BRM) 1953-as, feltöltős, 16 hengeres V-motorja, az ötvenes évek elején. A Grand Prix előírások annak idején ugyanis két motortípust engedélyeztek: 4,5 literes szívómotorokat vagy 1,5 literes feltöltősöket. A BRM motorkája 12 ezres fordulatszámon 612 lóerőt biztosított, és hangja is ehhez méltó volt. Hallgassuk meg a mellékelt videón.