Abroncsfüggők

Nem a száraz úton villognak a négy évszakosok

2016. október 07. 07:59 - butsi77

A négy évszakos gumik nem csak a havazást nemigen ismerő Egyesült Királyságban egyre népszerűbbek, hanem számos európai piacon is egyre bővül az értékesítés.

A kereslet élénkülése révén egyre érdekesebbek az összehasonlító tesztek, amelyek közül a legfrissebbet a német Autóklub Europa (ACE) és osztrák partnere az Auto, Motor und Radfahrerbund Österreichs (ARBÖ) készítette el. A vizsgálat során tízféle, 250/55 R16 méretű négy évszakos gumit szereltek egy VW Golfra, hogy választ kapjanak a kérdésre: vajon a négy évszakos abroncsok univerzális zsenik, vagy csupán a téli gumik nyári jellemzőkkel.

 A vizsgálat során 80-80 pontot lehetett adni a téli és a vizes útviszonyok közti viselkedésre, 60 pont volt a maximum a száraz aszfalton és 40 pont volt a plafon a környezetvédelmi/gazdaságossági kategóriában.

ace-all-season-test-2016-okok.jpg

Az összesen adható 260 pontot egyetlen versenyző sem érdemelte ki, viszont a 203 pontos Nokiant erősen ajánlják megvételre, míg Michelin és a Goodyear „ajánlott” minősítést kapott. A szakemberek ugyanakkor „nem ajánlott” minősítést mellékeltek a Pirelli valamint a Bridgestone négy évszakosához.

 A mellékelt táblázatban a zöld és a piros színek ne ijesszenek meg senkit. A piros számok csupán azt jelzik, hogy teszem fel a száraz aszfalton mért értékek átlagánál alacsonyabb eredményt kapott az abroncs. Így tehát az a gumi, aminek az összpontszáma pirossal szerepel, korántsem rossz minőségű, csak a tíz versenyző összpontszámának átlaga magasabb lett, mint a szóban forgó abroncsé.

 Azt viszont jól mutatják a teszteredmények, hogy a télen-nyáron abroncsokat nem száraz útra optimalizálták.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr6811777315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.