Abroncsfüggők

Ami a Le Mans-győzelem mögött van

2016. június 21. 07:03 - butsi77

A Porsche 18. összetett győzelmét szerezte meg vasárnap a Le Mans-i 24 órás versenyen, miután a vezető helyen autózó Toyotának műszaki hiba miatt ki kellett állnia, mindössze három és fél perccel a cél előtt. De így is egy Toyota lett a második, egy Audi pedig a harmadik helyre futott be. De min is futottak be a célba ezek a műszaki csodák? Hát gumiabroncsokon.

le_mans_box.jpg

A Michelin például nem kevesebb, mint 6000 abronccsal települt ki a versenyre. Természetesen volt ilyen-olyan, vizesre, szárazra, zuhogó esőre való, lágy félkemény, kemény, talán, még téli gumi is. Egy 24 órásra ugyanis megfelelően kell készülni, ne mondja senki, hogy a kerékabroncs választék szűkössége miatt úszott el a győzelem.

le_mans_vezeto.jpg

A Michelin tehát kivitt 6000 abroncsot, és ugyanannyit vitt is el, hiszen a használat során tapasztalt kopás, illetve egy esetleges esőzés sok ötletet adhat a fejlesztőmérnökök számára, hogy a vegykonyhában (keverék-összetétel), vagy a futófelület mintázatának tervezésekor merre lépjenek tovább. Az ilyen versenytapasztalatok alapján készült egyébként Michelin új közúti abroncsa, a Cross Climate keveréke is. Minden abroncsnak saját vonalkódja van, így utólag vissza lehet fejteni, milyen körülmények között és mennyit futott.

le_mans_michelin.jpg

A márka bázisa négy teniszpályányi műhely – mit műhely: üzem – volt, ahol százan dolgoztak a verseny ideje alatt. Közülük az ász egy szakértő, aki a pillanatnyi hőmérsékleti és csapadékviszonyokra kitalálja, milyen keveréket, és milyen nyomást alkalmazzanak

lemans919_hybrid_goes_to_le_mans_as_title_defender.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr388827066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.