Abroncsfüggők

Szexi autóhoz dögös abroncs

2016. május 18. 09:40 - butsi77

Az Opel a genfi autószalonon mutatta be a 21. századi GT tanulmánymodelljét, ami fő vonalaiban jelzi: folytatja az 1968-as Opel GT és a Monza Concept tradícióit. A vörös Hankook abroncs azonban a még korábbi Opel motorkerékpárra utal.

opel-gt-concept-ok.jpg

Az Opel GT Concept érdekes, múltidéző jellegzetességei közé tartoznak a Hankooktól származó nagy sebességindexű, 225/40 R18 UHP abroncsai közül a vagány, soros-görkorcsolyákét idéző keréken feszülő markánsan vörös elülsők. Ezek a maga idejében szintén avantgárdnak számító Opel-motorkerékpárra, a Motoclub 500-ra utalnak: a Motoclub 500 már 1928-ban két vörös kerékkel büszkélkedett.

A hosszú motorháztető az első Opel GT és a GM amerikai ikonja, a Corvette sziluettjét idézi, ugyanakkor meghökkentő, hogy egy ilyen progresszív kocsiba egyliteres, háromhengeres motort raknak.

Mert jó-jó, turbófeltöltős, 145 lovas, 205 newtonméter a maximális forgatónyomatéka és az alapja az ADAM, a Corsa és az Astra korszerű, teljesen alumíniumépítésű erőforrása. De tegyük a szívünkre a kezünket: háromhengeres egyliteresnek sosem lesz olyan hangja, mint egy nagyobb tüdejű motornak.

hankook_opel-gt-concept.jpg

A kis méret és az alumínium motor révén a kétüléses kocsi nincs egy tonna, 8 másodperc alatt van százon, a nagy teljesítmény pedig biztosítja a 215 kilométeres csúcssebességet.

Egyébként kevés a múltidézés a GT Concepten: csak a hosszú gépháztetőről, a csomagtér-fedél elhagyásáról, a középre helyezett dupla kipufogóról, és természetesen a típusjelzésről jut eszünkbe az ős-GT, különben nyoma sincs retro-designnak.

Szólj hozzá!
Címkék: opel hankook genf

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr398727674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.