Abroncsfüggők

A sebesség letépte a Vredestein futófelületét

2016. április 29. 08:16 - butsi77

Egy komoly abroncsteszt során előfordulhat, hogy egy-egy darab megbukik a vizsgán. Ez történt az Auto Motor und Sport sportos nyári abroncs tesztjén a Vredestein Ultrac Vorti esetében.

A Ford Focus ST volt az az alany, amelyre többek között a következő 235/40 R 18 méretű abroncsokkal ellátott kerekeket szerelték fel. A teszt eredményei szerint különösen ajánlott a Goodyear Eagle F1 Asym. 3 és Dunlop Sport Maxx RT 2. Ajánlott a Hankook Ventus S1 evo2, a Pirelli P Zero és a Toyo T1 S plus. Feltételesen ajánlott a Falken Azenis FK 453, amelynek jó tulajdonságaihoz tartozik a sportos kormányreakció a csendesség és a jó kezelhetőség száraz úton. Vizes felületen azonban kevés tartalékot nyújt a vezetőnek.

Nem ajánlott viszont a Vredestein Ultrac Vorti. Jóllehet a 9 milliméter mély tócsán áthaladáskor éppen Vredesteint érintette legkevésbé a felúszás, vagyis az aquaplaning, tehát ebben a versenyszámban az élen végzett, viszont a többi teszten nem szerepelt jól. A 80 kilométeres sebességről való megálláshoz például 29 méter kellett, míg az ebben az összevetésben győztes Hankook ezt 25,7 méteren, a leggyengébben teljesítő „ajánlott” abroncs, a Dunlop pedig 27,3 méteren teljesítette.

vredestein-ultrac-vorti-sommerreifen-test-2016-reifengroesse-235-40-r18-y-ford-focus-st-test.jpg

 A Vredestein Ultrac Vortit végül is azért nem ajánlják megvásárlásra, mert nagy sebességnél levált a futófelülete. Pedig amíg ez be nem következett, még azt állapították meg, hogy a nedves körülmények között kanyarban is jól kézben tartható, száraz körökön is nagyon megbízható, gyors abroncs.

 A nagy sebesség miatt azonban túlságosan felmelegedhetett az abroncs. A galamblelkű tesztelők igen udvarias megjegyzést fűztek a Vredestein Ultrac Vorti eredményéhez: a gumi felmelegedési ideje közvetlenül kihat az abroncsteljesítményre, ennek azonban nem feltétlenül kell negatív eredményhez vezetnie. A Vredestein abroncsot emiatt lepontozták a tesztben.

A gyártó közleménye szerint meglepte őket, hogy a gumiabroncsuk megbukott a teszten. Álláspontjuk szerint volt egy olyan sorozata ennek az abroncsnak, amely nem ment át a saját minőségellenőrzésükön, s ezeket kivonták az kereskedésből. Ám a tesztre véletlenül ezekből jutott el néhány darab.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr98671916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.