Abroncsfüggők

Euro NCAP: kategóriaelső az Opel Crossland X

2018. január 22. 08:04 - Jogumi

Az Euro NCAP nyilvánosságra hozta 2017 legbiztonságosabb autónak listáját, mégpedig kategóriák szerint.

opel-crossland-x-1_okok.jpg

Tovább
Szólj hozzá!
Címkék: opel törséteszt

Mauritániába érkezik ma a Budapest-Bamako Rally

2018. január 20. 11:04 - Jogumi

A kalandos turbócsere után mindössze 30 perces pihenő után folytatta a versenyt a címvédő Hamza Péter és csapata, a Játékshop Team. Reggel 6-kor indulva több mint 800 kilométer várt a mezőnyre, ezalatt a csapatok szépen lassan maguk mögött hagyták a hegyeket és megérkeztek az Atlanti-óceán partjára.

A nagy vízzel párhuzamos szakaszok bizony nagy fejtörést okoztak a tapasztalatlanabb bamakós csapatoknak, az elakadt autókat pillanatok alatt képes fogságba ejteni a víz. Mint Hamza Péter elmesélte: két csapatot mentésében is segédkeztek aznap. Az tengerparti szakasz után nem kevésbé izgalmas homokdűnék következtek, ahol bizony egy-egy teve is felbukkant. 

A pénteki napon ennél "szolidabb", 490 kilométeres táv várt a mezőnyre a Nyugat-Szakarai térségben. Itt az elhúzódó háborúk miatt gyakorlatilag bárhol aknamezőre tévedhetnek az autósok, így az út nagy részét aszfalton tették meg.

img-0256b20fadea02a4ff733ca2a2bb873d-v.jpg

A mai 6 órás indulás után pedig megérkeznek Mauritánia határára, ahol az átkelés minden versenyen rendkívül kalandos. Mint Hamza Pétertől megtudtuk: "volt már 13 órás határátkelésük is, Afrikában az idő mérése nem órával, hanem naptárral történik."  Az országban 5 napos változatos táv következik, aztán jön Szenegál és Gambia óceánparti célállomása, Banjul. 

Szólj hozzá!

Elszállt turbó, hó, kövek, sár és a varázslatos Afrika

2018. január 18. 12:04 - Jogumi

A marokkói Midelt-ből dél felé vette az irányt a Budapest - Bamako Rally mezőnye.

A csapatok rendkívül változatos terepen, először  köves és saras, majd pedig havas szakaszokon küzdötték át magukat több száz kilométert megtéve. A mezőny többször is megjárta a tengerszint feletti 2 ezer méteres magasságot. Majd levezetésként egy 150 kilométeres sziklás szakasz zárta a verseny e szakaszát.

img-1742c0e825a02f92490e2171966d9e24-v.jpg

img-8b7fc9f05e96599adc39a704a65e1cb3-v.jpg

A második marokkói etap szintén felfelé vezetett: szinte végig hóban - nem ritkán 3 ezer méter magasságban - haladtak az autók. A címvédő Hamza Péter és csapata műszaki problémával küzdött: megadta magát a Nissan Patrol turbója. Emiatt jelentősen lassultak, végül sikerült beérniük a célba. Bár a szerelők mindent megpróbáltak, javítani nem lehetett, így 240 kilométerrel hoztak egy új alkatrészt, amelyet gőzerővel igyekeztek beszerelni az autóba. Végül sikerrel jártak, alvásra viszont nemigen maradt idő. 

img-4ae8c2043184a3284ff7761d51342530-v.jpg

img-5a51d0ab88b4a48431af28ecf0dbabe4-v.jpg

A mezőny a következő napokban elhagyja Marokkót és 5 napon át autózik Mauritániában, ahol dűnék, oázisok, majd hogy teljes legyen az afrikai paletta, füves szavannák várnak rájuk.

Fotók: Hamza Péter 

 

Szólj hozzá!

Kuba, az autóipar Galápagos-szigete

2018. január 12. 08:31 - Jogumi

Manapság egészen más szelek fújnak Washingtonban, mint három éve, amikor az amerikai autóbolondok azt remélték, Kubában rövidesen felvásárolhatják a veterán autókat. 2015 augusztusában ugyanis az Egyesült Államok kubai nagykövetségén fél évszázad után ismét felvonták az amerikai zászlót. A következő márciusban pedig a Rolling Stones adott ingyen koncertet Havannában. 

cars-in-cuba-011-1.jpg

Tovább
Szólj hozzá!