Az Autónavigátor egy fronthajtású Audi A3-ason tesztelt néhány 205/55 R16 méretű négy évszakos abroncsot, amelyek közé – viszonyítási alapként – bevettek egy fél éves valódi téli gumit, egy Continental WinterContact TS860-at is.
A tesztet valódi téli körülmények között, ónos esőt váltó szitáló havazásban végezték, ami miatt más eredmények születtek, mint fagyos, de száraz útviszonyok között.
Az eredményeket természetesen összesítetten és súlyozva érdemes nézni. A teszt során 30 százalékos súlyt adtak a nedves aszfalton, 20-20 százalékot a műgyantán (jeges úton) mért fékútnak és a kanyartempónak, valamint a kapaszkodási képességnek, és tízet a kigurulásnak.
Ez alapján az Audi A3 kerekein összességében jobbnak mutatkozott a Toyo és a Falken négyévszakos abroncsa is, mint a valódi téli (bár nem teljesen új, de alig használt) Continental WinterContact TS860. Az egyes abroncsok közötti különbségek összességében nem túl komolyak, hiszen 90 százalék feletti eredményt ért el a negyedik helyen végző Hankook Kinergy 4 is.
Viszont jobban lemaradt a Vredestein Quatrac5, a Michelin CrossClimate+ pedig a jeges úton való kapaszkodás miatt kapott rossz minősítést. Ha viszont a száraz úton mért jellemzőket is nézték volna, a sorrend jó eséllyel más lenne, hiszen szárazon brillírozni szokott a CrossClimate.
Négy évszakos gumik tesztje
Értékelés Súlyozott eredmény (%)*
Toyo Celsius Nagyon jó 91,1%
Falken AS200 EuroAll Season Jó 90,5%
Continental WinterContact TS860 (fél éves téli gumi) Jó 90,3%
Hankook Kinergy 4 Jó 90,2%
Vredestein Quatrac5 Kielégítő 81,3%
Michelin CrossClimate+ Rossz 76,8%
A teszt során 30 százalékos súlyt adtak a nedves aszfalton, 20-20 százalékot a műgyantán (jeges úton) mért fékútnak és a kanyartempónak, valamint a kapaszkodási képességnek, és 10-et a kigurulásnak.
A teszthez használt autó: Audi A3 1.4 TSI Ultra S tronic, 150 PS, FWD (2017)