Nem Velorex. Morgan, mégpedig elektromos. Hiába, fejlődik a világ. De mi lesz a Morgan hagyományosan kellemes motorhangjával?
Igen, a Morgan Motor Company, ez a családi manufaktúra máig gyárt három kerekű autókat, amik inkább az első világháború repülőire emlékeztetnek. Általában keresztben, szabadon álló 1979 köbcentis S&S V-twin motor uralja a kocsi orrát, amitől úgy néz ki, mintha egy choppert kereszteztek volna a Velorex-szel, most azonban a különleges Firestone virslik között elektromos hajtáslánc van.
Ez a Morgan EV3, miután a gyár bejelentette, hogy a korral haladván, a jövő év második felére sorozatgyártásra alkalmas lesz az elektromos tricikli. A Frazer-Nash Energy Systems-szel együttműködve nagyobb teljesítményen és gyorsabb töltési koncepción dolgoznak.
Ezáltal az EV3 teljesítménye összevethető lesz a benzines modellekkel, hiszen a nem egészen 500 kilós jármű 7 másodperc alatt éri el a százas tempót, ami éppen annyi, mint a már említett kétliteres 68 lóerős, léghűtéses V-kettes ideje. Persze az európai forgalmazásra gyártott Euro-négyes követelményeknek megfelelő motorról van szó, mert a más országok számára készülő modell Euro 3 motorja 82 lovas, és egy másodperccel jobban gyorsul.
A Morgan Motor Company egy családi tulajdonban lévő gyártó, amely kézműves brit sportkocsikat épít, amelyek világhírűek a kézművesek, az örökség és a tiszta vezetési élmény egyedülálló keveréke miatt. A cég 1909-ben alakult a mára ikonikussá vált három kerekű, a Morgan Three-Wheeler gyártására. Ezt követte 1936-ban a máig is gyártott a Morgan 4-4 karosszéria, ami a világ legrégebben készülő autója.