Különleges tesztet hajtott végre az Auto Bild, hogy bemutassa, miként változik az abroncsok megbízhatósága, a mintázat mélységének csökkenésével. Bebizonyosodott, hogy a 2 milliméteres profilmélység akár életveszélyt is okozhat.
Azt tudjuk, hogy a téli abroncsok legkisebb ajánlott profilmélysége 4 milliméter, amit egyébként igen egyszerűen ellenőrizhetünk egy százforintos segítségével. Az érme ezüstszínű, külső része ugyanis éppen 4 milliméteres, tehát, ha kisebb a barázda, ajánlatos újat venni.
(Igaz ugyan, hogy a magyar jogszabály a nyári és a téli gumik esetében egyaránt 1,6 millimétert jelöl meg alsó határként, de esős időben ez még a nyári abroncsoknál sem elég. A szakma ezért azt javasolja, hogy a nyári abroncsokat 3 milliméteres, a téli abroncsokat pedig 4 milliméteres profilmélységnél cseréljük le a biztonságos közlekedés érdekében.)
De mi van akkor, ha tovább használják a gumit? Erre volt kíváncsi az Auto Bild, és – mivel a négy évszakos abroncsok egyre kapósabbak –, hát azokkal végezte a tesztet. Típusonként háromféle 185/65 R15-ös gumit szereltek egy Opel Corsára: újat, 4 milliméteres és 2 milliméteres profilmélységűt.
Táblázatunkban balról jobbra a havas, vizes és száraz tesztek eredményeit látjuk, és a szakembereket is megdöbbentette, hogy csak két abroncs, a Michelin Cross Climate +, illetve a Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 mutatkozott biztonságosnak, ha a profilmélység 2 milliméterre csökkent.
A teszt során a legjobb eredményeket 1 ponttal jutalmazták, és hat pont volt az alsó határ, de olyan tesztre nemigen emlékszünk, ahol 5 pontos, vagyis majdnem a legrosszabb eredményt ért volna el abroncs. Vizes aszfalton azonban a 2 milliméteres profilmélységű Nokian Weatherproof sajnálatosan elérte ezt a szintet.