No replacement for displacement – tartja a régi amerikai közmondás, ami magyarul annyit tesz körülbelül, hogy nem helyettesíthető a lökettérfogat. Mert a nagy tüdejű motornak nagy forgatónyomatéka van.
Nem kevesen értenek egyet a közmondással, hiszen például más a hangja az agyon turbózott egyliteres, háromhengeresnek, mint egy öblösebb szívómotornak. Az utóbbi kedvelőinek napjai azonban meg vannak számlálva, hiszen rövidesen a belsőégésű motor is kimegy a divatból.
Másrészt itt van két Ford pickup, két Raptor. Az egyik 6,2 literes V8 2014-ből, a másik egy idei Raptor, de twin turbóval ellátott 3,5 literes V6. A Hennessey Performance Engineering pedig mindkettőt úgy állította be, hogy 600 lóerős legyen. Igaz, a 450 lovas twin turbó már új korában is messze lekörözte a csupán 411 lovas vénhedt V-nyolcast.
És most lássuk, ki a gyorsabb a pályán? (Sajnos nem az, amelyiknek drukkoltam.)