Abroncsfüggők

Fura abroncs fura „autóhoz”

2017. április 14. 07:17 - butsi77

A Goodyear a Genfi Autószalonon bemutatta legújabb koncepcióabroncsát, a Goodyear CityCube-ot, amit a Toyota i-TRIL koncepcióautóhoz terveztek.

Az érzékelő-technológiának és az egyedi futófelületi mintázatnak köszönhetően az alacsony gördülési ellenállású CityCube érzékeli a különféle útviszonyokat, az adatokat pedig továbbítja a járműnek, így segítve a továbbfejlesztett ütközés-megelőző rendszerek működését.

goodyear_city_toyota-itril-i-tril-concept-geneva-9.jpg

A Toyota i-TRIL kanyarban dönthető első kerekeire, a motorkerékpár abroncsokhoz hasonló magas és keskeny, szimmetrikus abroncsokat tervezett a Goodyear, míg hátul olyan aszimmetrikus gumikat kapott a háromszemélyes jármű, amelyek belső oldala szilárdabb a nagyobb kanyarodási stabilitás érdekében.

goodyear_city.jpg

Az elektromotorral hajtott és csupán 600 kilogrammos i-TRIL 2,83 méter hosszú és 1,46 széles, ugyanakkor nyomtávja elöl 120, hátul pedig 60 centi. A hátsó tengelyt és a kabint csuklós kapcsolat köti össze, ami lehetővé teszi, hogy a felépítmény és az első kerekek bedőljenek a kanyarban, miközben a meghajtott hátsó kerekek mindvégig a talajra függőlegesen állnak. Az első kerekek és sárvédők teljesen elkülönülnek a karosszéria egészétől, így a kanyarban bedőlve szabadon mozoghatnak. A Toyota új tanulmánya a tervek szerint több mint 200 kilométert tenne meg egy feltöltéssel, és önvezető üzemmódban is képes lenne haladni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogumi.blog.hu/api/trackback/id/tr9412420981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása