A Michelin 235/45 R20-as Latitude HP abroncsán kerül forgalomba Amerikában az Audi Q5 második nemzedéke, amelynek sorozatgyártása mostanában indult el.
Az első Audi Q5 éveken át a világ legnagyobb darabszámban értékesített modellje volt a kategóriájában, így utódjára nagy feladat hárul, hogy tartsa ezt a szintet. Ám ahogy a kocsi kinéz, nagy baj nem lehet, hiszen a kocsi vonalai és arányai egyaránt vonzóak maradtak, az Audik minőségét pedig ismerjük.
A Volkswagen konszern amerikai dízelbotrányának ugyanakkor érdekes következményei lettek. Jóllehet a VW eladásai tavaly 349 ezerről 323 ezerre csökkentek az Egyesült Államokban (decemberben viszont már a tavaly decemberi 31 ezerről 37 ezer fölé emelkedett a márka forgalma), az Audinál folyamatos volt az eladásbővülés. Így a 2015-ös 202 ezer darabbal szemben az elmúlt évben 210 ezret adott el az ingolstadti márka.
Az érdekes következmény viszont azt jelenti, hogy ma már ilyeneket olvashatunk a Q5 leírásában:
Audi Q5 2.0 TDI (120 kW/163 LE)
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,2 – 4,9*
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 136 – 129*
* Az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok, illetve motor/sebességváltó függvénye.
De térjünk vissza az újdonsághoz, amelyet sportosan feszes fellépés jellemez. Aerodinamikus kialakítású elejét plasztikusan megformált Singleframe hűtőrácsa határozza meg. Fényszórói kívánságra LED- vagy dinamikus irányjelzővel kiegészített, nagyfelbontású Matrix-LED technikával egyaránt rendelhetők. A hangsúlyos kerékjáratok a quattro összkerékhajtásra utalnak, az utastér felett pedig már korán ereszkedni kezd a tetőív.
A kocsi hossza 4,66, szélessége 1,89, magassága 1,66, tengelytávja pedig 2,82 méter – az új Q5 csaknem minden méretében növekedett elődjéhez képest, ezzel egyidejűleg azonban saját tömege motorváltozattól függően akár 90 kilogrammal is kisebb.