Egy éve nagyot lépett a FIATChrysler csoport, amikor elkészítette generációk rajongása tárgyának, a Dodge Challengernek az összkerekes koncepciómodelljét. Öveket becsatolni, nagyobbat repülünk vissza a múltba, mint Marty McFly.
Készült egy kultuszfilm 1971-ben, a Vanishing Point. Magyar címe Száguldás a semmibe volt, de ez már önmagában is moralizáló cím, míg az eredeti szóösszetétel azt jelenti, ahol az út két párhuzamos széle egy pontba olvad össze.
A párhuzamosok találkozása végtelenben. A film arról szólt, hogy a főhős, Kowalski (Barry Newman, a Petrocelli sorozat főszereplője) olyan cégnél dolgozik, ami autókat visz el egyik államból a másikba, amíg a tulaj az egész utat repülővel teszi meg. Kowalskinak az 1970-es Dodge Challengert kell Denverből (Colorado) elvinni San Franciscóba, ám mivel már jó ideje tablettákon él, amiket még nem fizetett ki, fogad a dílerrel, hogy 15 óra alatt leszalad Friscóba. Ha nyer, nem fizet, ha veszít, a tartozása kétszeresével jön.
Végül is nem fizetett, mert számtalan kaland, üldözés, menekülés, sivatagi kitérő után full gázzal (szándékosan) belerohan egy hatalmas kotrógépbe, amit a rendőrség állított fel útakadályként. Szóval Kowalski egy pillanat alatt meghal, függöny.
De hiába a függöny, a film tovább élt odakint az utakon és amellett, hogy egy csomó benzingőzös fickó még inkább elkezdte feszegetni a határokat, ikonná vált a Challenger. Olyannyira, hogy egy bizonyos Quentin Tarantino a Grindhouse: Halálbizos című filmbe bele is írta (a filmet írta, fényképezte és rendezte ez a tehetségtelen alak), hogy azért kell éppen ezt a szintén ’70-es, és fehér Challengert ellopni, hogy száguldozzanak, mert pont olyan, mint a Vanishing Pointban.
És ez az ikon azóta sem halványul, fenn van a pályán és brutális HEMI (hemiszférikus, félgömb égésterű) motorjával azt harsogja: „Mustang? Na, ne vicceljünk kérem.”
A 2016-os Challenger gyengébb változata 375 lovas, 5,7 literes HEMI V-nyolcas, hatgangos váltóval. A nagy testvér viszont 6,4 literes és 485 lóerőt pumpál a hatfokozatú kézi, vagy a nyolcas automata sebességváltóba.
Na, ez a muscle car kapott összkerékhajtást, egyelőre koncepció modellként, de ide a rozsdást, hogy – ha korlátozott számban is –, a rajongók kedvéért, nagy duzzogva be fogják indítani azt a sorozatgyártást. Mit mondjak, vagyunk egy páran, akik mennénk vele egy kört. Ha lehet Colorado és San Francisco között.